10 podstawowych porad dla zaczynających rozgrywkę w Torchlight II

10 podstawowych porad dla zaczynających rozgrywkę w Torchlight II

O Torchlight II nie trzeba zbyt wiele pisać – to bardzo udany hack&slash, którego recenzję niedawno opublikowaliśmy na łamach naszej strony. Niestety, ta świetna gra nie ma obecnie dobrego wsparcia jeśli idzie o polskie strony internetowe – z łatwością można odnaleźć dwie ciekawe, profesjonale witryny, ale, niestety, zdają się być w stanie hibernacji. Dlatego w najbliższym czasie postaramy się zamieścić w naszym dziale „Poradników” oraz „Buildów” kilka wpisów, które z pewnością ułatwią grę tak początkującym, jak nieco bardziej doświadczonym graczom. 

Zaczynamy zaś od bardzo prozaicznych rad, które ukuliśmy, grając przez kilkadziesiąt godzin w rzeczony tytuł i kasując nie jedną postać:

1. Na samym początku warto pochylić się nad ustawieniami klawiszy, bowiem te domyślne są mało komfortowe. Warto zmienić klawisz ekwipunku, z litery „I” na „E”, nader zaś wszystko usunąć spod klawiszy „1” i „2” mikstury życia i many, i przypisać klawisze odpowiedzialne za „najlepszą miksturę many/życia” pod przyciski „Q” i „W” (z domyślnych „Z” i „X”). Dzięki temu zyskamy wygodne przyciski pod umiejętności, a zarazem będziemy mieli, nomen omen, „pod ręką” niezbędne mikstury. Warto także przypisać posiadane przez nas mikstury pod odległe klawisze „8” i „9”, by mieć wygodny podgląd na ich ilość;

2. Nie chomikować zwojów miejskiego portalu! Jeżeli jesteśmy dosyć daleko od domyślnych teleportów, warto użyć zwój, by potem, w przypadku zgonu, nie biec naszym bohaterem przez całą mapę. Teleport jest poza tym nieodzowny tuż przed wejściem na arenę z bossem. Żeby zaś uniknąć irytującego, „podwójnego” ekranu ładowania, nigdy nie używamy zwoju przed jaskinią, tylko za raz po wejściu do niej;

3. Na samym początku gry musimy przemyśleć nasz build, sposób rozwoju bohatera oraz to, na jakiej broni chcemy się koncentrować. Użyteczne może okazać się oficjalne forum Torchlight II, na którym możemy odnaleźć ciekawe buildy dla każdej z klas (jeżeli mamy polską wersję gry, warto dodatkowo posiłkować się torchlight’ową wikipedią, na której umieszczono ikony skilli, co z pewnością ułatwi identyfikację angielskiej nazwy z polską, w linku opis umiejętności Inżyniera). Na naszej witrynie także w niedługim czasie powinny ukazać się przykładowe buildy. Jeżeli zaś chcemy sami eksperymentować z rozwojem postaci, musimy mieć na uwadze odpowiedni balans między atrybutami obrony/ataku, dbać o właściwą regenerację zdrowa i many (np. poprzez bonusy z umiejętności lub przedmiotów) oraz punkty cech (punkty cech warto rozdzielać wedle pewnej proporcji, np. dwa punkty w główny atrybut, po jednym w pozostałe, choć bardziej doświadczeni gracze mogą pokusić się o inny stosunek, lub pominięcie jednej z cech). Pewne jest jedno – możemy zdobyć ponad 130 punktów umiejętności, co pozwala w pełni rozwinąć ponad 8 cech, więc musimy umiejętnie je wybrać. Warto np. poszukać skilla defensywnego, dzięki któremu będziemy się leczyć/szybko uciekać, albo umiejętności zadającej bardzo duże obrażenia, niezależnie od kosztów many, by była naszym „batem” na potwory elitarne i bossów;

4. Gdy zaznajamiamy się z naszym drzewkiem umiejętności, warto rozejrzeć się za skillem o działaniu obszarowym i wydać na niego przynajmniej jeden punkt. Dlaczego? Umiejętność taka ułatwi nam niszczenie różnych obiektów rozsianych na mapie, tym samym skracając czas farmy, co więcej, niektóre ze skilli (np. zmarzlina) umieszczają nad wrogiem symbol, dzięki czemu możemy łatwo zorientować się w ich ilości lub dostrzec małe/ukryte potwory;

5. Nie wykupywać życia po śmierci! Cierpliwie wrócić do miasta i wykorzystać wcześniej aktywowane teleporty. Przyoszczędzony grosz zdecydowanie lepiej zainwestować w zaklinanie przedmiotów lub hazard;

6. Nie warto zaklinać przedmiotów „na siłę”, tylko dlatego, by miały jakieś ekstra zaklęcia. Lepiej oszczędzać takie przedmioty (i środki) na unikalnych zaklinaczy, którzy pojawiają się w toku wykonywania różnych misji. Najcenniejsi to ci, którzy potrafią wykuć dodatkowy socket w broni, dodać do niego affix odpowiedzialny za regenerację many/życia, lub tak zwany „main stat”, czyli główną cechę postaci (siłę, zręczność, moc);

7. Nie bać się hazardu. W realnym świecie i przy wykorzystaniu realnej gotówki może być on destrukcyjny dla jednostki i jej otoczenia, ale w Torchlight II jest jedną z najlepszych metod na polepszenie statystyk naszego bohatera. Niekiedy łatwiej o wymarzony przedmiot z hazardu niż z gry;

8. Chomikować złoto, ale nie chomikować gemów, szybko znajdziemy bowiem lepsze, toteż bez oporów wykorzystujmy dostępne sockety i umieszczajmy tam to, co uznamy za stosowne (szczególnie opłacalną kombinacją jest umieszczanie w broniach kamieni wysysających życie/manę);

9. Kiedy dostaniemy się już do Fabryki Map, nie kupujmy, lub nie uruchamiajmy map o poziomach niższych, niż poziom naszego bohatera. Będzie to strata czasu, bowiem ani nie zyskamy dużej ilości punktów doświadczenia, ani nie wydropimy ciekawego przedmiotu.

10. Miejmy cywilną odwagę i… Kasujmy źle zbudowanego bohatera. Jeżeli na ok. 20 poziomie postaci, lub podczas walki z finalnym bossem I Aktu giniemy na potęgę, co więcej, jeśli często uśmiercają nas zwykłe potwory elitarne, warto przejrzeć statystyki, posiadany ekwipunek, układ skilli, i zastanowić się, czy aby nie przeholowaliśmy przy kreowaniu naszego herosa. Czasami lepiej go usunąć i na doświadczeniach wyniesnionych z gry nim zbudować ciekawszą i lepszą postać. W Torchlight II nie mamy możliwości zresetowania punktów cech, zaś punkty umiejętności możemy cofnąć, ale tylko trzy ostatnio przydzielone, w dodatku za ciężkie pieniądze.