Frostmage Build © Odir (Torchlight II)

Frostmage Build © Odir (Torchlight II)

Rozpoczynamy serię wpisów, w których prezentować będziemy najlepsze buildy dla postaci z gry Torchlight II. Na pierwszy ogień idzie Żarodziej (Embermage), któremu użytkownik forum Runic Games, Odir, zmajstrował build niemal w całości bazujący na żywiole lodu. Poniżej zamieszczamy autorskie streszczenie buildu Odira, które w zupełności powinno wam wystarczyć, by stworzyć dobrego Żarodzieja. Dla skrupulatnych i dociekliwych dołączamy link do oryginalnego postu Odina z forum Runic Games. Zatem zaczynamy!

1. Informacje ogólne: 

Poniższy build nie bazuje na najsilniejszych skillach w grze i z pewnością nie przyniesie rekordowych obrażeń, ale jest wyważony, zatem uwzględnia także aspekt defensywny, szczególnie przydatny podczas gry w trybie hardcore. Jak stwierdza Odir, nie zawsze najlepszą defensywą jest ofensywa. Oprócz tego build korzysta z dobrodziejstw szansy na trafienie krytyczne, i to ten współczynnik osiągnie szczególnie wysoką wartość.

2. Cechy:

Najważniejszą cechą dla Żarodzieja jest oczywiście moc, jednak najpierw pochylmy się nad zręcznością. Powinniśmy skupić się na tym, by przeznaczyć na tę cechę 53 punkty. Dlaczego tyle? Bowiem 53 punkty przekładają się na 10% szans na trafienie krytyczne, co jest wartością wystarczającą dla charakteru opisywanego buildu. Podstawowy schemat rozdawania statystyk do czasu uzyskania tych 10% będzie prezentował się następująco:

  • Zręczność: 1
  • Moc: 3
  • Żywotność: 1

Kiedy podstawowy współczynnik zręczności osiągnie wartość 53 punktów, zmieniamy schemat na:

  • Moc: 3
  • Żywotność: 2

Naturalnie, nic nie stoi na przeszkodzie, by na początku przyznawać 2 punkty w zręczność, z pominięciem żywotności. Jeśli czujemy się na siłach, możemy eksperymentować dalej i, kosztem żywotności, rozwijać dalej zręczność lub zwiększać punkty mocy. Wszystko zależy od doświadczenia gracza, dlatego początkujący magowie powinni, dla własnego bezpieczeństwa, opierać się na powyższych schematach.

Na 100. poziomie wartości naszych cech powinny być zbliżone do tych:

  • Siła: 5
  • Zręczność: 53 (10% szansy na trafienie krytyczne)
  • Moc: 345 (170% obrażeń od magii)
  • Żywotność: 137 (34% pancerza, ok. 4680 puntów życia)

3. Umiejętności:

Pochylmy się najpierw nad umiejętnościami pasywnymi:

Użyjemy tylko jednej umiejętności z drzewka „piekło” (inferno). Będzie nią: 

Mistrzostwo ładunku (charge mastery): zmniejsza spadek poziom ładunku i zwiększa szybkość jego przyrostu. Na tą umiejętność przeznaczamy 5 punktów. Dzięki temu pasek będzie niemal ciągle zapełniony. 

Przejdźmy do naszego głównego drzewka, „mrozu” (frost):

Mistrzostwo kosturów (staff mastery): zmniejsza odporności trafionych przeciwników. Na tą umiejętność przeznaczamy 15 punktów. Podstawowa umiejętność odpowiedzialna za osłabianie odporności przeciwników.

 

Zamrożony los (frozen fate): po zabiciu wroga szansa na zamrożenie czterech przeciwników. Na tą umiejętność przeznaczamy 9 punktów. Dlaczego ta umiejętność? Patrz niżej. 

 

Lodowa żagiew (ice brand): zwiększa obrażenia zadawane zamrożonym przeciwnikom. Na tą umiejętność przeznaczamy 15 punktów. Niemal każda inna umiejętność potrafi zamrozić wrogów, więc w praktyce dostajemy stały buff do siły ataku.

Popatrzmy na pasywną umiejętność z drzewka „burzy” (strom). Mowa o:

Pryzmatyczny wyłom (prismatic rift): przenosi atakujących wrogów z dala od bohateraNa tą umiejętność przeznaczamy 15 punktów. Żarodziej jest postacią typu ranged, więc im wrogowie dalej od niego, tym lepiej.

Czas na umiejętności aktywne:

Wszystkie wykorzystywane tu umiejętności aktywne przynależą do drzewka „mrozu” (frost):

Lodowate uderzenie (icy blast): wystrzeliwuje 5 rykoszetujących pocisków spowalniających wroga. Na tą umiejętność przeznaczamy 5 punktów. Umiejętność nie zadaje wielkich obrażeń, ale ogranicza ruchliwość wrogów. Przydzielamy jej tylko 5 punktów, by koszt rzucenia (w manie) nie był zbyt wysoki, ponieważ umiejętność tą będziemy często „odpalać”, po za tym w pełni wystarcza nam bonus I. stopnia w postaci zmniejszenia ataków wrogów o 20%. Pozostałe, wyższe kategorie, nie są już tak atrakcyjne z perspektywy opisywanego buildu.

Chmura gradowa (hailstorm): stwarza szansę na ogłuszenie i zamrożenie wrogów, oraz zwiększa ich podatność na obrażenia od lodu i elektryczności. Na tą umiejętność przeznaczamy 15 punktów. Nie dość, że ogłusza i spowalnia, to jeszcze zwiększa obrażenia od lodu o 60%.

 

Faza mrozu (frost phase): zniknięcie i pojawienie się w innym miejscu, połączone z zadawaniem obrażeń. Na tą umiejętność przeznaczamy 1 punkt. Umiejętność, którą w praktyce wykorzystujemy tylko do ucieczki, gdy robi się „gorąco”.

 

Dar żywiołów (elemental boon): aura zwiększająca zadawane obrażenia od żywiołów i zmniejszająca otrzymywane obrażenia. Na tą umiejętność przeznaczamy 15 punktów. Umiejętność istotna głównie przez wzgląd na odporności, które zyskujemy na każdym z trzech stopni wtajemniczenia.

 

Fala mrozu (frost wave): fala lodowych ostrzy zamrażających i zadających obrażenia. Na tą umiejętność przeznaczamy 15 punktów. „Miodny” obszarowy skill, którego dodatkową zaletą jest niszczenie obiektów.

 

Lodowe więzienie (ice prison): otacza cel lodowymi kolumnami. Na tą umiejętność przeznaczamy 15 punktów. Piekielnie ważny i użyteczny skill, który, co ważne, działa także na bossów.

 

4. Dystrybucja punktów umiejętności:

  • Poziom 1-10: na pierwszym poziomie przydzielamy 1 punkt w Lodowate uderzenie, potem wstrzymujemy rozwój tej umiejętności, gdyż wydajność buildu sparaliżują koszty many tego skilla. Punkty inwestujemy w umiejętności pasywne. 5 punktów przydzielamy w Mistrzostwo ładunku, po punkcie w Mistrzostwo kosturów i Zamrożony los, punkt w Pryzmatyczny wyłom. Na siódmym poziomie przydzielamy punkt w umiejętność Chmura gradowa
  • Poziom 10-20: kontynuujemy rozwijanie drzewka mrozu. Ładujemy 4 punkty w Chmurę gradową, punkt w Fazę mrozu, 5 punktów w Lodową żagiew. Przydzielmy też punkt w Pryzmatyczny wyłom.
  • Poziom 20-30: wstrzymujemy się z przydzielaniem punktów na Chmurę gradową do czasu, aż będzie to bardziej opłacalne. 2 punkty przeznaczamy na Lodową żagiew, 4 punkty w Mistrzostwo kosturów, po punkcie w Lodowate uderzenie i Dar żywiołów.
  • Poziom 30-40: na tych poziomach powinniśmy rozwinąć Lodowate uderzenie do pierwszego stopnia (zatem przydzielamy 3 punkty), Chmura gradowa otrzymuje jeden punkt, podobnie jak Lodowe więzienie i Lodowa żagiew. Ten etap rozwoju, to najlepszy czas dla Fali mrozu – przeznaczamy na nią 5 punktów.
  • Poziom 40-50: kontynuujemy rozwijanie Fali mrozu, tym razem przelewając na jej konto 4 punkty, 4 punkty przedzielamy także Chmurze gradowej, zaś 2 punkty dla pasywki Lodowa żagiew.

W dalszej kolejności przydzielamy punkty wedle rozpiski z rozdziału „Umiejętności”, pamiętając o proporcjonalnym rozdzielaniu punktów między pasywki oraz rozwijaniu bodaj najważniejszego skilla ofensywnego, czyli Fali mrozu. Finalny rozkład punktów w drzewku mrozu poniżej:

źródło: http://torchlight2armory.com/skill-calc?i=2#l4RYDSBIXIAI0s0cNtmAgbDG_WNd

5. Użycie:

Kolejność używania skilli, którą zastosujemy w walce z elitami i bossami, wygląda następująco:

Odpalamy aurę Dar żywiołów → łapiemy delikwenta w Lodowe więzienie → częstujemy go Lodowatym uderzeniem  doprawiamy Chmurą gradową  → atakujemy serią Fal mrozu.

Kiedy zachodzi taka potrzeba, stosujemy Fazę mrozu. Naturalnie, kiedy czas umiejętności minie, powtarzamy je.

6. Przedmioty:

Szukając przedmiotów, powinniśmy wybierać te, które w pierwszej kolejności mają affixy tej treści:

  1. +x do Mocy,
  2. + x do Żywotności,
  3. + x% do obrażeń od lodu,
  4. Wszystkie obrażenia redukowane o x%.

Dodatkowo warto zaopatrzyć się w sprzęt, który ma następujące affixy:

  • x% do szybkości ataku,
  • +x do odporności fizycznych i od żywiołów (niezbędne do bezproblemowego eliminowania elit),
  • +x% szansy na trafienie krytyczne,
  • +x% do obrażeń od trafień krytycznych,
  • +% szansy na unik,
  • +% do many/życia (bo to zawsze się przydaje).

Obok przedmiotów z tymi affixami warto zaopatrzyć się w czary: Derwisz, Ochrona przed żywiołami, Przeciążenie żywiołami.

Więcej szczegółów dla zainteresowanych u źródła poniżej:

[forums.runicgames.com]