Update wiadomości dotyczących GRIM DAWN

Update wiadomości dotyczących GRIM DAWN

Sporo czasu minęło od ostatniego wpisu dotyczącego aktualnego stanu gry GRIM DAWN, dlatego też jak najszybciej zabieram się do pracy. Uprzedzam – będzie długo…

GRIM MISADVENTURES #71 – Potworności

W tej części możemy rzucić okiem na potworności jakim stawimy czoła w górach Asterkarn i Nekropolii która znajduje się pod nimi, a będą to:

Chillmane (Mroźnogrzywy) Yeti

W każdym ekosystemie występuje drapieżnik znajdujący się na szczycie łańcucha pokarmowego i góry Asterkarn są tego kolejnym przykładem. Mroźnogrzywy Yeti to kawał bestii której wzrost sięga 12 stóp. Ich gruba skóra i gęste futro pozwala im przeżyć w mroźnych górach, ale to ich pazury i zakrzywione rogi trzymają pozostałe bestie z daleka. Są to bestie nad wyraz inteligentne. Polują stadami otaczając swoją ofiarę by później ją brutalnie zmiażdżyć. Są jednak od tego wyjątki, jako że zdarza się spotkać samotnego osobnika, co wcale nie znaczy że mniej niebezpiecznego. Wręcz przeciwnie – to że jest sam, znaczy najprawdopodobniej tyle, że stał się zagrożeniem dla reszty stada i siłą większości wygnany. Takie samotne osobniki stanowią największe niebezpieczeństwo dla podróżników, którzy na nie natrafią.

Ghule

Wiele przerażających historii krąży o mężczyznach i kobietach którzy spróbowali ludzkiego mięsa i przekształcili się w mroczne bestie, szukające tylko następnego posiłku. Istoty te szybko nauczyły się że nie muszą polować na ludzi którzy często walcząc o życie stanowią spore niebezpieczeństwo, i zamiast tego wolą poszukiwać pożywienia na cmentarzach lub w starych kryptach. Pożywiając się przez lata zwłokami, bestie te deformują się jeszcze bardziej – skóra ciemnieje i pokrywa się śluzem, oczy stają się żółte, dopasowując się do ciągłej ciemności, a ich wnętrzności przepełnia zepsucie i choroba. Podobno człowiek ugryziony przed Ghoula, przemienia się w jednego z nich, ale bardziej wiarygodna jest wersja o intensywnych wymiotach. Jednakże każdy wędrowiec na którego trasie podróży znajdują się krypty musi liczyć się z wątpliwą przyjemnością spotkania na swojej drodze wiecznie głodnych ghouli.

 Powyżej przedstawionych przyjemniaczków można będzie spotkać w lokacjach po akcie 3, więc na razie trzeba uzbroić się w cierpliwość. Jak Wam się podobają nowe potworki ?


GRIM MISADVENTURES #72 – Zapraszamy do Sanktuariów

Build 26 który ruszył 12 czerwca zabierze nas na północ od Homestead do Blood Grove – niegdyś kwitnącej krainy, która obecnie opanowana została przez Kult Ch’thona i ich sługi. Spotkamy tu jednak również sojuszników – frakcje Kymon’s Chosen oraz Order of Deaths Vigil. Będziemy mieli możliwość wejścia do Sanktuarium jednej z nich – tej z którą postanowiliśmy się sprzymierzyć, i wyruszyć w dalszą drogę już jako Wybraniec lub Neofita Zakonu. Ulgrim powierzył nam zadanie uczynienia z jednej z tych frakcji sojuszników dla Czarnego Legionu, a że nie pałają oni do siebie miłością i ich siedziby znajdują się blisko siebie – trzeba się spieszyć.

Poniżej rzut oka na Sanktuarium Zakonu (order of Death’s Vigil)

 

 

 

Po wejściu do tego sanktuarium zostaniemy od razu powitani przez Mistrza Varuuka, który pomoże nam na początku drogi w zakonie. Jednak nie od razu będziemy mieli dostęp do wszystkich tajemnic zakonu. Dopiero po przejściu wielu prób będziemy mogli się starać o pozwolenie na zejście w głąb katakumb…

 Następne w kolejności jest Sanktuarium Wybrańców Kymona:

Wybrańcy wybrali sobie na siedzibę więżę Bastionu Żalu. Tam pod przewodnictwem Ojca Kymona, przygotowują się do walki z wrogami całego Cairn, w celu oczyszczenia świata z wszelkiego plugastwa.

Brat Elluvius przywita nas przy wejściu i zleci nam pierwsze zadania na ścieżce Kymona. Tak jak w poprzednim wypadku na zaufanie będziemy musieli sobie zasłużyć, a nagrodą będzie to co czeka za zamkniętą bramą wewnątrz sanktuarium do którego nie ma wstępu nikt poza Ojcem Kymonem.

Dołączenie do frakcji jest w pełni opcjonalne, choć trudno będzie zdecydować czyje wsparcie okaże się cenniejsze w nadchodzących bitwach. Zdecydujcie zatem kto będzie sprzymierzeńcem, a kto śmiertelnym wrogiem …


 GRIM MISADVENTURES #73 – Nowe przedmioty !

W tym odcinku zerkniemy na prace artystów, ale wcześniej małe wprowadzenie. W grze funkcjonują dwie unikalne mechaniki związane z lootem:

What You See Is What You Get – system który sprawia że mobki mogą używać przeciwko nam potężnych broni, ale po śmierci je upuszczają i możemy je podnieść i używać,

Monster Infrequents (MIs) – to specjalny pod-zestaw rzadkich przedmiotów który może wypaść tylko z konkretnych przeciwników. Wypadają one z podstawowymi statystykami, ale istnieje możliwość wylosowania dodatkowego affixu, co może je uczynić jednymi z potężniejszych przedmiotów w grze.

Nowe MIs’y są dodawane praktycznie przy każdym następnym buildzie i build 26 nie będzie wyjątkiem. Poniżej parę przykładów kolejnych przedmiotów które powiększą naszą kolekcję:

Groble Focus

Szamani Groble znani są z uczestniczenia w rytuałach voodoo i ich skalanej magii. Teraz również i Ty możesz skorzystać ze skradzionej przez nich magii używając tych skurczonych głów.

Obsidian Shield

Obsydianowi plugawiciele których spotkamy w szczelinach są twardymi przeciwnikami. Jeśli jednak uda nam się ich pokonać być może jedna z takich tarcz poszerzy naszą kolekcję przedmiotów.

Obsidian Two-handed Axe

W Ch’thonikowej szczelinie spotkamy również istoty inteligentne na tyle żeby używać broni i zbroi. Eksplorując niezgłębione ciemności szczelin zdajesz się na łaskę takich właśnie broni i ich właścicieli.

Obsidian Maul

W najczarniejszych czeluściach pustki szczelin, żyje bestia ognia i cienia o której niewielu ma śmiałość w ogóle mówić. Jej ognista buława pozbawiła życia już wielu śmiertelników i ciągle łaknie więcej. Jest to dwuręczna buława epickiej jakości którą można będzie zdobyć po ukończeniu kolejnego rogue-like’owego lochu który zwiedzimy jeszcze w tym roku.


Wszystkie te nowości razem z kopletnym już systemem reputacji i frakcji, dodatkowymi nowymi przepisami, systemem misji dla frakcji (bounties) działa już na serwerach od 12 czerwca. Nowe dostępne obszary są olbrzymie i zapewnią kolejne godziny rozgrywki z zapartym tchem. Czekają na Was nowe wyzwania – nie każcie im czekać zbyt długo 😉

 [grimdawn.com/forum]