Grim Dawn – Grim Misadventures # 70 – Zapowiedź nowego buildu 25

Grim Dawn – Grim Misadventures # 70 – Zapowiedź nowego buildu 25

Najnowsza aktualizacja całkowicie zmieni system frakcji. Obecnie cała nowa zawartość oznaczona numerkiem 25 jest poddawana testom aby upewnić się że żaden wredny błąd nie zepsuje nam zabawy. Takim błędem który deweloperzy starają się obecnie usunąć jest problem pojawiania się NPC’ów podwójnie – wyobraźcie sobie Ulgrima którego można jednocześnie spotkać na bagnie i w mieście. Ten błąd miał też wpływ na tzw. one-shot chesty, czyli skrzynki z lootem które można otworzyć tylko raz po czym pojawiają się w innym miejscu. Twórcy chcą uporać się z tym problemem zanim wypuszczą nowy build, dlatego jego wyjścia możemy spodziewać się około połowy maja. Jednocześnie trwają prace nad kolejnym patchem o numerze 26 który został zapowiedziany na czerwiec ,ale bez konkretnej daty.

Czego możemy się spodziewać w paczce 25:

  • Kompletny system frakcji – W poprzednim poście został on przybliżony szczegółowo. Ogólnie rzecz biorąc, będzie to jedna z bardziej znaczących funkcjonalności w grze.
  • DOT-y (Damage Over Time) – W znacznym stopniu zmieni się system nakładania kolejnych ładunków popularnych DOT, czyli obrażeń zadawanych co sekundę przez określony czas. Do tej pory system działał w następujący sposób – jeżeli nakładaliśmy na przeciwnika efekt krwawienia jedną umiejętnościa, a następnie używaliśmy innej umiejętności która również nakładała krwawienie, to efekt mocniejszy się utrzymywał. Znaczy to że jeżeli pierwsza umiejętność nałożyła 300 pkt obrażeń przez 10 sekund a druga nakładała 350 w tym samym czasie, to w momencie użycia drugiej umiejętności poprzedni efekt został całkowicie zastąpiony mocniejszym. Aktualizacja 25 zmienia ten system w taki sposób, że nakładane efekty jednego rodzaju w pewnym sensie się sumują. Przy założeniu że nałożymy na wroga 5 razy ten sam efekt ( na przykład otrucie) przy użyciu różnych umiejętności, to najmocniejszy z nich będzie zadawał 100 % obrażeń, słabszy 50%, kolejny 25 %, 12,5 % i ostatni 0% obrażeń. Jest to dosyć znacząca zmiana ułatwiająca nieco granie klasami, których umiejętności bazują przede wszystkim na zadawaniu obrażeń DOT.
  • Optymalizacja Fizyki -Wprowadzone zmiany w kodzie zwiększą płynność rozgrywki, przede wszystkim podczas walki,
  • Aktualizacja Animacji Umiejętności – Na początek zmiany dotkną umiejętności Dreeg’s Evil Eye, która po aktualizacji przy każdym jej użyciu będzie rzucana na jeden z 3 nowych sposobów. Planowane w następnej kolejności aktualizacje umiejętności będą dotyczyć: Warcry, Field Command, Doombolt i Iskandra’s Elemental Exchange. Planowane są również lekkie zmiany w animacjach postaci używających rewolwerów w obu dłoniach.
  • Nowy wygląd pancerzy, przedmiotów epickich oraz przedmiotów frakcji – Artyści pracujący nad grą również nie próżnowali. Wszystkie pancerze najniższej rzadkości zostaną zaktualizowane do ostatecznej wersji wyglądu. Wszystkie przedmioty epickie dla poziomów 1-50 które można znaleźć w grze również ujrzą ostateczne szlify modeli. Dodatkowo nowe przedmioty pojawią się jako nagrody za reputację dla poszczególnych frakcji.

Pancerze Maga

Ciężki Pancerz

Przedmioty Frakcji

  • Przeciwnicy leczą się jeśli nas pokonają – Dotyczy to przede wszystkim przeciwników o randze Hero (Ci z gwiazdką nad głową) oraz wrogów Nemezis którzy zostaną wprowadzeni do gry. Oznacza to tyle że jeżeli zostaniemy pokonani przez takiego wroga, pożre on nasze resztki odzyskując trochę witalności.
  • Komponenty – Ekipa Crate przejrzała wszystkie 83 różne komponenty dostępne w grze i zbalansowała od nowa 31 z nich, żeby dać większą różnorodność budowania postaci. Dodatkowo niektóre komponenty na które przepisy trzeba było wyciągnąć ze zwłok naszych przeciwników, stały się dostępne od razu u kowala co umożliwi sprawniejsze wytwarzanie przedmiotów wyższego poziomu.

 Podsumowując można jasno stwierdzić że ilość nowości jest bardzo duża. Już nie mogę się doczekać pierwszego starcia z Nemezis. A na co Wy najbardziej czekacie ?

 [http://www.grimdawn.com/forums]