Koniec rozgrywek sieciowych w Titan Quest

Koniec rozgrywek sieciowych w Titan Quest

tq-miniaturaWraz z zamknięciem usługi sieciowej GameSpy Arcade, co nastąpi 31 maja, dostęp do rozgrywek sieciowych utraci ponad 800 tytułów; na liście znalazł się, niestety, także Titan Quest, świetny hack&slash, powstały przeszło 8 lat temu. Nordic Games, który posiada prawa do tego tytułu (przejęte po upadłym THQ), nie określił, czy będzie w jakikolwiek sposób wspierał grę sieciową. To smutna informacja, zważywszy na to, że społeczność graczy „on-line” ciągle była aktywna, i bez problemu można była znaleźć partnera do gry o każdej niemal porze. To dzięki długoletniemu wsparciu usługi sieciowej ze strony GameSpy możliwa była rozgrywka na kanale Keśka, którą wspólnie prowadziliśmy przed ponad dwoma miesiącami.

Czy od 1 czerwca rzeczywiście zostaniemy pozbawieni trybu sieciowego w Titan Quest? Nie do końca. Gra ma zaimplementowany tryb rozgrywek w sieci lokalnej (lan), przez co możemy nie tylko zagrać ze znajomymi siedzącymi obok, ale także „emulować” sieć „internet” przy pomocy różnych programów, np. Hamachi. Jakość emulowanych połączeń nie jest może najwyższa, ale jest ona istotna w zasadzie tylko w wymagających dużej precyzji grach nastawionych na e-sport lub granie klanowe, a Titan Quest do takich tytułów się nie zalicza.

Pozostaje jeszcze jedna możliwość – wybór Grim Dawn, gry tworzonej na silniku Titan Quest, więc niejako bliźniaczo podobnej, choć już o wiele bardziej rozbudowanej pod kątem mechaniki lub animacji.

Zważywszy na powyższe, można stwierdzić, że zamknięcie GameSpy Arcade nie tyle oznacza koniec rozgrywek sieciowych w Titan Quest, ile ich utrudnienie. A skoro wszystko ciągle jest możliwe, to, jak to mówią, stay tuned!