Embermage Havoc Build © ThroatYogurt (Torchlight II)

Embermage Havoc Build © ThroatYogurt (Torchlight II)

Prezentujemy kolejny build dla postaci z Torchlight II – jest on przeznaczony, podobnie, jak poprzedni, dla maga, tym razem nie bazuje jednak na żywiole lodu, ale jest miksem żywiołów ognia i elektryczności. Build zmajstrował i opublikował na oficjalnym forum Runic Games ThroatYogurt.

1. Informacje ogólne:

Jak zaznacza autor, dzięki jego buildowi nie będziemy się nudzić jeśli idzie o podziwianie wyglądu poszczególnych umiejętności. Walka żarodzieja będzie wyglądać efektownie i, co równie ważne, efektywnie.

2. Cechy:

Stosunek przydzielania punktów, jaki zaproponował ThroatYogurt, jest prosty jak konstrukcja cepa:

  • Moc: 4
  • Żywotność: 1

Jeżeli jesteśmy bardziej doświadczonymi graczami, całość punktów możemy przeznaczyć na moc. Taki stosunek zapewni nam duże pokłady many oraz wysoką wartość ataku. Początkujący gracze mogą z kolei skorzystać ze sposobu rozdzielania punktów zaproponowanego przez Odira.

3. Umiejętności:

Zacznijmy od umiejętności pasywnych:

Z drzewka „piekło” (inferno) będziemy rozwijać 2 umiejętności pasywne:

Mistrzostwo ładunku (charge mastery): zmniejsza spadek poziom ładunku i zwiększa szybkość jego przyrostu. Na tą umiejętność przeznaczamy 5 punktów. Dzięki temu pasek będzie niemal ciągle zapełniony.

Płonąca żagiew (fire brand): atak na płonącego przeciwnika wywołuje u niego dodatkowe obrażenia. Na tą umiejętność przeznaczamy 15 punktów. Dużo obrażeń będzie pochodzić od ognia, toteż niezbędne jest rozwinięcie tej umiejętności.

Z drzewka „mrozu” (frost) rozwijamy tylko jedną umiejętność pasywną:

Lodowa żagiew (ice brand): zwiększa obrażenia zadawane zamrożonym przeciwnikom. Na tą umiejętność przeznaczamy 1 punkt. Przydatne w połączeniu z umiejętnością Pryzmatyczna strzała.

Mistrzostwo kosturów (staff mastery): zmniejsza odporności trafionych przeciwników. Na tą umiejętność przeznaczamy 15 punktów. WARUNEK: rozwijamy tą umiejętność WYŁĄCZNIE, jeśli walczymy kosturem. Jeżeli decydujemy się na różdżki, nie przeznaczamy żadnych punktów na tę pasywkę.

Popatrzmy na pasywną umiejętność z drzewka „burzy” (strom). Mowa o:

Chaos różdżki (wand chaos): atak różdżką może wywołać aktywację losowego czaru. Na tą umiejętność przeznaczamy 15 punktów. WARUNEK: rozwijamy tą umiejętność WYŁĄCZNIE, jeśli walczymy różdżkami. Jeżeli decydujemy się na kostur, nie przeznaczamy żadnych punktów na tę pasywkę.

Piorunowa żagiew (lightning brand): zwiększa obrażenia zadawane porażonym przeciwnikom. Na tą umiejętność przeznaczamy 15 punktów. Umiejętność ta zwiększa obrażenia od umiejętności Pryzmatyczna strzała i Elektropociski.

 

Czas na umiejętności aktywne:

Wszystkie wykorzystywane tu umiejętności aktywne przynależą do drzewek „piekła” (inferno) i „burzy” (storm), oprócz dwóch (Faza mrozu, Lodowe więzienie):

Płonąca kolumna (blazing pillar): tworzy cztery płonące kolumny. Na tą umiejętność przeznaczamy 15 punktów. Obowiązkowo inwestujemy w tą umiejętność 15 punktów. Dlaczego? Bo wygląda zajebiście!

 

Piekielna zapaść (infernal collapse): obszarowa eksplozja kuli ognia. Na tą umiejętność przeznaczamy 15 punktów. Obowiązkowy element buildu. Umiejętność uaktywniamy go bezpośrednio po użyciu Nagrody śmierci.

 

Ognista burza (firestorm): opadające z nieba płonące węgle, które ranią i podpalają wrogów. Na tą umiejętność przeznaczamy 15 punktów. Używamy jej zaraz po odpaleniu Piekielnej zapaści, by dopełnić dzieła zniszczenia.

 

Faza mrozu (frost phase): zniknięcie i pojawienie się w innym miejscu, połączone z zadawaniem obrażeń. Na tą umiejętność przeznaczamy 1 punkt. ZAWSZE tylko jeden punkt, niezależnie od buildu. Jeśli przeznaczymy więcej, nie zasługujemy na Torchlight II. Ani komputer. Ani dom. Nie zasługujemy na cokolwiek.

 

Lodowe więzienie (ice prison): otacza cel lodowymi kolumnami. Na tą umiejętność przeznaczamy 1 punkt. Umiejętność używajmy do więzienia bossów, bądź tamowania fal potworów/więzienia wszelkich strzelających bestii.

 

Pryzmatyczna strzała (prismatic bolt): pięć pryzmatycznych pocisków atakujących wroga. Na tą umiejętność przeznaczamy 5 punktów. Na pryzmatyczną strzałę przeznaczamy tylko 5 punktów, ponieważ wartość jej ataku zależna jest od poziomu bohatera. Gdy poziom ten będzie wysoki, przypisujemy tą umiejętność pod lewy przycisk myszy. Przekazanie większej ilości punktów oznaczałoby bardzo duży koszt many.

 

Nagroda śmierci (death’s bounty): mana i życie wrogów po ich śmierci trafiają do bohatera. Na tą umiejętność przeznaczamy 15 punktów. Absolutna konieczność. Skill defensywny, regenerujący naszą manę i życie. Co więcej, na najwyższym, 15 poziomie daje 100% szans na ogłuszenie wroga.

 

Elektropociski (shockbolts): cztery elektryczne pociski odbijające się od celów. Na tą umiejętność przeznaczamy 15 punktów. Kosztowna umiejętność, dlatego najlepiej używać ją przy załadowanym do pełni ładunku.

 

źródło: http://torchlight2armory.com/skill-calc?i=2#f9LwCSlxjWrIQI8AuMB9jUl2vd9

źródło: http://torchlight2armory.com/skill-calc?i=2#f9LwCSlxjWrIQI8AuMB9jUl2vd9

4. Użycie:

4.1. Podstawowe combo, jakiego będziemy używali, opierać się będzie na trzech umiejętnościach:

Nagroda śmierci Piekielna zapaść  Ognista burza.

Pomiędzy wyżej wymienione umiejętności warto wplatać Pryzmatyczne strzały i Elektropociski. Pamiętajmy, żeby atakować wyłącznie dystansowo.

4.2. Kiedy pasek ładunku jest naładowany, rzucamy bez przerwy, jak opętani, w każdy róg ekranu, umiejętność Elektropociski. Warto przy okazji użyć Lodowe więzienie, by zabezpieczyć własne tyły.

4.3. Nie nadużywamy Pryzmatycznej strzały.

4.4. Musimy nauczyć się używać Lodowego więzienia – to nasza tarcza, nasza pułapka, nasz kordon. Umiejętność odnawia się po 10 sekundach, więc używajmy jej z rozwagą.

4.5. Jeżeli używamy Mistrzostwo kosturów, świetnie sprawdzi się w połączeniu z Pryzmatyczną strzałą i Elektropociskiem. Mocarne, choć nie tak fajne, jak użycie Chaosu różdżki.

5. Przedmioty:

Jako, że elektopociski lubią się z bronią o wysokiej wartości DPS, czasem warto wybrać taką, nawet kosztem dodatkowych affixów. Co do pozostałych przedmiotów, warto odpowiednio zastosować się do rad udzielonych przez Odira w tym miejscu.

Więcej szczegółów dla zainteresowanych u źródła poniżej:

[forums.runicgames.com]