Akaneiro na minusie! Dalszy rozwój gry został zawieszony | Akaneiro Patch Notes (13.01.2014)

Akaneiro na minusie! Dalszy rozwój gry został zawieszony | Akaneiro Patch Notes (13.01.2014)

Akaneiro-miniaturaDość nieoczekiwaną i smutną informację przekazał fanom Akaneiro: Demon Hunters współtwórca hack&slasha, American McGee. Poinformował w niej, że ta nastawiona na model free to play i mikropłatności gra nie przyniosła oczekiwanych zysków; wręcz przeciwnie – wpędziła Spicy Horse Games w finansowe tarapaty. Dlaczego? Gra, wedle słów McGee, kosztowała 2 miliony dolarów, zarobiła zaś nieco ponad 100 tysięcy „zielonych”. Do zysków należy także doliczyć ponad 200 tysięcy dolarów zebranych podczas kampanii na Kickstarterze. Wobec powyższych danych dalsze finansowanie i rozwijanie gry jest, wedle McGee, bezcelowe. Dlatego od jej produkcji odsunięto 15 deweloperów, pozostawiając dwie osoby do „opieki” nad Akaneiro.

Taka sytuacja rodzi kilka wątpliwości. Po pierwsze, gra miała ukazać się również na tablety, chciano także zaimplementować tryb multiplayer (w końcu to sieciówka). McGee nie przekreśla jednego ani drugiego – elementy te spadną na barki owych dwóch pracowników, co znacznie wydłuży czas prac. Otwartą kwestią pozostaje status gry na platformie steam. Obecnie jest ona tam dostępna w systemie early acces, co oznacza, że, płacąc niemal 10 euro, zyskujemy dostęp do gry i kilka bonusów (wersja gry poza steam jest darmowa). Nie wiemy, czy w związku z problemami Spicy Horse gra zniknie z usługi, czy zostanie uznana za „finalny” produkt.

Jako jedyni informowaliśmy o wszelkich zmianach, łatkach oraz promocjach związanych z Akaneiro. Jeżeli przejrzelibyście, jaką zawartość miały poszczególne łatki, z pewnością zadalibyście pytanie – dlaczego 15 osób w ciągu ponad roku zrobiło tak niewiele? Też się o to pytamy. Gra ewidentnie nie była rozwijana, albo nie było na nią pomysłu, tak jakby twórcy przestali wierzyć w swój produkt. Rozgoryczenia nie kryją także osoby, które wsparły grę w serwisie Kickstarter. Znamienne jest jednak to, jak mało osób wypowiedziało się pod wpisem McGee. To chyba daje najwłaściwszą odpowiedź na pytanie, dlaczego Akaneiro prawdopodobnie przejdzie na stronę takich gier, jak np. Mythos. W przypadku gry ze stajni Spicy Horse całkowicie zlekceważono ciągłą promocję i reklamę produktu.

Czas pokaże, czy rzeczywiście data 29 stycznia (publikacja listu McGee) będzie datą końca tego hack&slasha.

[cdaction.pl]
[kickstarter.com]

ps. W związku z pracami nad nową witryną przeoczyliśmy, że 13 stycznia ukazała się duża łatka do Akaneiro. Należy więc odnotować, że twórcy – w miarę godny sposób – pożegnali się z fanami. Łatka wprowadziła m.in.:

  • przebudowanie sztucznej inteligencji,
  • 6 slotów na umiejętności,
  • nową wersję craftingu,
  • liniową mapę świata,
  • więcej petów,
  • nową minimapę,

i wiele, wiele innych. Pełna lista zmian w linku poniżej:

[steamcommunity.com]