"Restart!" – propozycja nowej zabawy od redakcji HSS

"Restart!" – propozycja nowej zabawy od redakcji HSS

D3-miniaturaJak zapewne doskonale wiecie, niebawem ukaże się długo wyczekiwany dodatek do Diablo III, dodatek, który wywróci obecnie nam znaną rozgrywkę do góry nogami (tak po prawdzie, uczyni to także darmowa łatka). Wiele buildów straci na znaczeniu, wiele postaci nie będzie już tak „fajnych”, co kiedyś, albo będą atrakcyjne w zupełnie inny sposób. Zmieniona itemizacja, zmienione poziomy trudności, balans umiejętności… Oj dużo tego! Dlatego nasz dzielny i wierny redaktor, PawełG, przygotował arcyciekawy wpis, w którym uargumentował, dlaczego warto wykasować postacie i zacząć od początku. Zachęcamy do dyskusji w poniższym wątku na oficjalnym forum Diablo III:

eu.battle.net/d3/pl

Poniżej zamieszczamy pełną treść wpisu:

Propozycja od hackslahsite.pl – Reaper of Souls oraz Łatka 2.0, to nowe rozdanie w świecie Diablo III!

W związku z planowanym dodatkiem do Diablo III Reaper of Solus oraz łatką 2.0 proponujemy graczom pewien pomysł na grę, który dla wielu weteranów będzie swoistym „wydłużeniem” zabawy z RoS 🙂 Pewnie powiecie, że to sztuczne rozwiązanie, ale myślimy, że ma w sobie kilka pozytywnych rozwiązań. 🙂

Zanim osiągniecie 70 poziom każdą z klas, minie trochę czasu, a nephalem rifty/akt V/bounties, nie znudzą się tak szybko i milej będzie czekać na drugi dodatek. Propozycja skierowana jest do każdego gracza, ale najbardziej do osób lubiących grać wszystkimi klasami. Dlaczego? Głównie z powodu „ogarnięcia” wszystkich umiejętności i zmian w nich zawartych.

Uwaga, uwaga, a oto recepta na sukces – po wyjściu dodatku – skasujcie wszystkie swoje postacie 😉 Tak, dobrze słyszycie. A teraz kilka uwag, które według nas popierają tę tezę.

0. Nic nie tracicie

Złoto, paragony, osiągnięcia, to wszystko zostaje. Jest przypisane do konta, nie do postaci, także paragony wyniesione z podstawki przejdą na wszystkie obecne i nowe postacie.

1. Zmiany w umiejętnościach

Oczywistym jest, ze 3/4 graczy od razu wybierze grę krzyżowcem (z wiadomych względów). Będzie on na pierwszym poziomie i trzeba będzie nim po kolei dobijać „levele”, aż do 70-tki. Pozwoli to, pomału, odkrywać każdą z umiejętności i run oraz układać swoje buildy.

Gracze, którzy skupili się na jednej klasie postaci i grają nią już długi czas maja praktycznie kompletną wiedzę o wszystkich skillach i runach (zarówno efektach, jak i procentowych obrażeniach, cooldawn’ach, czy kosztach użycia) i po wprowadzeniu tak licznych zmian w RoS, raczej szybko odnajdą się w temacie. Natomiast u graczy, którzy spróbowali gry wszystkimi klasami może powstać niemały mętlik. Czy nie lepiej będzie zacząć od początku? Z każdym zdobytym poziomem dostaniemy nowy skill/runę, który będzie można przetestować przez chwilę w walce z mobami. Od razu będziemy mieli informację, czy taka umiejętność nam odpowiada. Po wejściu do gry postacią z 60. poziomem, może nas przytłoczyć ilość zmian, jakie zaszły.

2. Nowe legendy

Przedmioty legendarne w RoS będą miały naprawdę ciekawe bonusy. I tutaj powtarza się kwestia wejścia do gry na 60. poziomie. Legendy będą teraz skalowane, a to oznacza, ze będzie można znaleźć każdą legendę, na każdym poziomie. Rozpoczęcie gry od nowa pozwoli na znalezienie większej ilości tych przedmiotów i „kombinatorykę” pod przyszłe strategie. Znaleziony przedmiot z zestawu można odłożyć do skrzynki i potem biegać w poszukiwaniu kolejnych zestawów (wszak nie ma już AH).

3. Osiągnięcia

Jest w grze kilka osiągnięć, które są czasochłonne. Są to, między innymi:

  • „jeden procent” (podnieś 100 milionów sztuk złota)
  • „elitarne towarzystwo” (zabij 20000 elitarnych potworów)
  • „unikalna kolekcja” – (zabij wszystkich wymienionych unikalnych przeciwników)
  • „myśliwy lub zwierzyna” (zabij 100 000 demonów).

Rozpoczynając grę od nowa, podczas wbijania od pierwszego do siedemdziesiątego poziomu osiągnięcia te wpadną znacznie szybciej. Ponadto będziemy mieli dużą szansę na znalezienie całej, lub sporej części potworków z listy unikalnej kolekcji.

4. Nowe lokacje/eventy

Chodzą słuchy, ze, niestety, akty 1-4 nie będą obfitowały w taką ilość nowych miejsc/zdarzeń. Być może Blizzard zaskoczy nas i doda więcej rzeczy do odkrycia w starych aktach. Dzięki rozpoczęciu przygody od nowa zwiększy się szansa na odnalezienie ich w grze, zaznajomienie się z nimi i, przy okazji, wykonanie osiągnięć, które będą przypisane do tych miejsc.

A teraz kilka wad tego rozwiązania.

1. Przywiązanie do postaci

Grając przez kilkaset godzin u wielu z Was mógł wystąpić syndrom przywiązania do postaci. Po prostu nie chcecie się rozstawać z herosem, którego rozwijaliście tak długo i z którymi uczestniczyliście w wielu epickich momentach

2. Tryb fabularny – czyli znowu to samo

Dla części z Was ponowne, kilkakrotne przechodzenie kampanii może być przeszkoda nie do przebrnięcia

3. Złoto

Co prawda złoto w sensie ogólnym zostanie do waszej dyspozycji, ale porzucenie postaci, dla której farmiliście tony golda, by móc kupić wymarzony sprzęt na AH, może okazać się ciężkie do przełknięcia.

Może więc, mają na uwadze wszystkie powyższe punkty, warto zaryzykować i zacząć zabawę od samego początku?