Dwa ostatnie panele poświęcone Diablo III na Blizzcon 2013 – relacja tekstowa

Dwa ostatnie panele poświęcone Diablo III na Blizzcon 2013 – relacja tekstowa

Niżej zamieszczamy wszystko to, co działo się w nocy z 9 na 10 listopada (czasu polskiego)  na naszym blogu w trakcie dwóch paneli poświęconych Diablo III: „Diablo III: Gameplay Systems + Crusader” oraz „Diablo III Open Q + A”.

Zapraszamy na naszą tekstową relację z czwartego panelu, poświęconego gameplay’owi i postaci crusadera już od godziny 20.15!

20:01
Newsy z polskiego forum Diablo III – Wuluxar informuje o całkowitej zmianie podejścia do poziomów trudności – żegnamy monster power oraz cztery poziomy trudności (normalny, koszmar, piekło, inferno), witamy: Easy, Normal, Hard, Torment, Demonic, Apocalypse. Możemy je wybrać kiedy chcemy i jak chcemy, a to oznacza koniec konieczności czterokrotnego przechodzenia gry!

20:19
Zaczynamy spokojnie, od prezentacji Krzyżowca.

20:21
Sympatyczny mężczyzna o aparycji Azjaty opowiada o genezie klasy Krzyżowca – widzimy szkice koncepcyjne i inne, mało „mięsne” rzeczy.

20:26
Uspokajamy – nic ciekawego się nie dzieje. Opowieści o Krzyżowcu ciąg dalszy. Jest on nad wyraz spokojną postacią – nawet jego animacja jest spokojna i wyciszona. Nie zmienia to faktu, że z pewnością będzie maszyną do zabijania.

20.28
Atak tarczą nad wyraz efektowny!

20:30
Devsi mają bardzo stylowe, grafitowe koszule z logo Diablo III (zaraz może zobaczymy Krzyżowca w akcji).

20:31
Wrath – gniew – główny zasobnik Krzyżowca. Cytujemy: „Widzę tyle demonów, więc się GNIEEEWAMMM!”.

20.33
Krzyżowiec to idealna postać dla fanów bohaterów walczących w zwarciu, które używają zarazem dużo skilli typu ranged. Build barba oparty na miotaniu pójdzie w odstawkę na rzecz tarcz i płotów młotów miotanych przez Krzyżowca.

20:37
A teraz prezentacja najciekawszych skilli.

20:40
Steed charge – Krzyżowiec przywołuje wierzchowca i mknie kilka sekund przez mapę, tratując wrogów.

20:41
Paladyńskie młoty WRACAJĄ!!!

20:42
Teraz trochę o zmianach u innych klas.

20:43
Wszystkie klasy dostaną nowe umiejętności.

20:45
Barbarzyńca dostanie skill opary na miotaniu głazów, zaś czarodziej…

20:46
Black Hole, czar oparty na mocy tajemnej. Pojawi się także Frozen Orb.

20:48
Epiphany dla mnicha przypomina trochę… ninja. Teraz Demon Hunter.

20:50
Vengeance wygląda na przekombinowany skil, ale bardzo mocny – strzały podpalają kilka celów i… Sami nie wiemy, tak dużo działo się na ekranie.

20:51
Inspiracją dla nowego skillu dla Witch Doctora był Amplify Damage z Diablo II – pirania… i trochę wieksza rybka… Generalnie WD tworzy kałużę pełną krwiożerczych bestii.

20:53
Czas na przedmioty, czas na mistyczkę!

20:54
Opowieści o mistyczce pokrywają się z tym, co znamy z teksu Blizzarda opublikowanego niedawno na oficjalnym blogu gry. Na scenę wkracza Travis Day. Pomówi o Loot 2.0.

20:56
Dobrze nam znane zmiany: mniej przedmiotów, ale lepsze, „smart drop” (pod klasę postaci dostosowane są: typ broni, statystyki i affix odpowiedzialny za wsparcie konkretnego skilla).

20:58
Statystyki pierwszorzędne i drugorzędne – nowy podział affixów na broniach.

21:00
Wypadające przedmioty mają sprawiać, że zmienimy buildy postaci tylko pod te przedmioty (na pokazanych przykładach widać mniej affixów na broni).

21:01
Teraz trochę o przedmiotach legendarnych.

21:02
Na każdym etapie gry wydropimy przedmiot legendarny o odpowiednim poziomie – skorn na 13 i 70 poziomie? Teraz będzie to możliwe (ale to już wiedzieliśmy 😉 ).

21:04
Przy affixach pojawią się oznaczone na szaro wartości minimalne i maksymalne danego przedmiotu (czyli to, co do tej pory mogliśmy wyczytać z elektronicznej instrukcji Diablo III).

21:06
Widzimy, jak nowe affixy wspierają umiejętności bohaterów. Ciężko wszystkie opisać, ale można stwierdzić, że będą miały ZAUWAŻALNY a nawet WYDATNY wpływ na grę daną postacią.

21:09
Zyskamy większą kontrolę nad efektami płynącymi z ubranych przedmiotów setowych. A teraz pytania.

21:10
1 – Pytanie o inflację statystyk, czy dojdzie do sytuacji znanej z WoWa, że ataki krytyczne będą zadawać kilka miliardów obrażeń? „My lubimy duże liczby, więc może za kilkanaście lat”…

21:12
2 – Będzie znane z D2 Tajemne Sanktuarium? „Nie, ale nie będziecie zawiedzeni, zwiedzając Pandemonium”.
3 – Czy będą graficzne efekty przy założeniu pełnego setu? „Być może, myślimy o tym”.

21:15

I po konferencji… Nie dowiedzieliśmy się zbyt wiele, więc ostatnia nadzieja w ostatnim panelu, w całości poświęconemu pytaniom z sali. Postaramy się zrelacjonować również i ten panel.

21:18
Fotka podkradziona Rividowi:

Na jego facebookowym fan-page’u znajdziecie tego więcej, my zaś czekamy na filmowe podsumowanie IV panelu Diablo III.

22:22
Filmowe podsumowanie IV panelu Diablo III by Rivid:

23:18
Wuluxar nie przestaje odpowiadać na pytania rodzimych fanów Diablo. Dzięki temu dowiedzieliśmy się m.in., że przedmioty legendarne wykonane na podstawie schematów będą miały poziom adekwatny do poziomu postaci, która je wykonała, co więcej, zwiększeniu ulegnie szansa na drop takiego schematu.

23:57
Kolejna informacja od Wuluxara: łatka wprowadzająca Loot 2.0, Paragon 2.0 i wiele innych będzie jedna, i zostanie wydana tuż przed premierą Reaper of Souls.

00:17
Pora rozpocząć ostatni panel dedykowany Diablo III – pytania i odpowiedzi.

00:20
1 – Jakie przedmioty będą account bound? „Ciągle o tym myślimy, i nie jest to jeszcze potwierdzone w 100 procentach”.
2 – Dodatek wyłącznie na pc i PS4? Co z konsolami obecnej generacji? Twórcy zgrabnie wymigali się od odpowiedzi.
3- Czy będzie więcej miejsca w skrzyni, nowe zakładki? „Obecnie nie przewidujemy powiększenia kufra”.
4 – Białe i szare przedmioty, czy znajdą jakieś zastosowanie? „Mogą przydać się jako materiały do craftingu”.

00:25
5 – Czy potwory zyskają nowe affixy? „Oczywiście, ale chcemy także przyjrzeć się tym występującym obecnie”.
6 – Pytanie o wygląd czatu – czy będzie taki sam jak w Diablo 2? „Przygotowaliśmy coś takiego i będziemy badać na przestrzeni kilku miesięcy, czy zda to użytek”.
7 – Tryb „devil’s hand” – otrzymamy więcej informacji? „Nie”.
8 – Czy będą inne dodatki (rozszerzenia)? „Tak!”.
9 – Specjalny drop w trybie ladder? „Nie zapowiedzieliśmy ladderów, nie rozmawiajmy o nich”.

00:30
10 – pytanie o life steal i jego nerf – twórcy chcą większej różnorodności w buildach.
11 – Będą większe jaskinie, niż tylko 2-3 poziomowe? Endless dungeon? „Formą ‚endless’ jest szczelina nefalemów, ale przyglądamy się idei endless dungeon i może kiedyś się pojawi?”
12 – Czy śmierć w trybie softcore będzie karana? „Przyglądamy się temu zagadnieniu”.

00:35
13 – Czy będą jakieś nowe książki w uniwersum Diablo? „Coś nowego widać na horyzoncie”.
14 – A czy to „coś nowego” będzie na przestrzeni trzech lat? „Myślę, że jest pewna przestrzeń do opowiedzenia między fabułą Diablo III a Reaper of Souls”.
15 – AS, CC, CD – czy zostaną jakoś zmarginalizowane? Czy rola siły ataku będzie jakoś osłabiona? „W tym celu chcemy znerfić life steal, wprowadziliśmy także podział affixów na pierwszo i drugorzędne. Chcemy zmierzać do tego, by gracz miał wybór, jak i czym chce walczyć, grać”.
16 – Czy elity i championy będą mniej nudne? „Wprowadziliśmy pewne zmiany, np. miniony championów mogą występować w większej liczbie, chcemy by walka ze złotymi potworami była bardziej ekscytująca”.

00:40
17 – Demoniczne esencje – czy w RoS będą miały zastosowanie? „Na dzień dzisiejszy jeszcze na to nie odpowiemy”

00:44
18 – Ubery jako element end-game i pierścień piekielnego ognia – czy ten element (albo podobny) pojawi się w RoS „Na razie tego nie planujemy”.
19 – Pytanie o Paragon 2.0: Dlaczego podzielono affixy na dwie kategorie (podczas zaklinania)? „O pewne affixy bardzo trudno, chcieliśmy, by ich ‚zdobycie’ było łatwiejsze, z jednoczesnym zachowaniem balansu broni”.
20 – Czy affixy pierwszorzędne można zamienić z drugorzędnymi? „Nie”.

00:46
21 – Edycja kolekcjonerska – czy ich ilość będzie wystarczająca? „To zależy od przedpremierowego zainteresowania”.
22 – Czy gracze grający „na lekkości” na mp10 będą po wyjściu RoS potężniejsi od innych? „Oh, nie 🙂 ci gracze będą mieli nowe wyzwania do wykonania”.

00:49
23 – Anioły jako wrogowie w RoS? „Chcemy by oddziały Malthaela miały szczególny wygląd, by nie były w pełni demonami i aniołami zarazem”.

00:52
24 – Czy planowane jest jakiekolwiek ponowne wydanie Diablo I? „To trudne, uwzględniając postęp technologii, obraz HD, nie myślimy o tym teraz, nie myślimy też o remake’u”.
25 – A OST z Diablo I? – „Musimy o tym pomyśleć, to może nie być zły pomysł”.

00:54
26 – Może uwolnić system mp od ograniczeń? Np. dać możliwość ustawienia mp100? (i tu nam urwało na chwilę transmisję 🙁 ).
27 – Co z PVP i nowym towarzyszem? „PVP… Wiem, że go chcecie, my też, ale chcemy, by PVP dawało jak najlepsze doświadczenia, a nie możemy tego pogodzić z równoczesnym upiększaniem obecnej gry, PVE. Towarzysze, ich historia będzie kontynuowana” (nie dostaliśmy odpowiedzi wprost).

00:59
28 – Czy otrzymamy jakieś narzędzia, np. miernik efektywności DPS? „Trochę czuć tu konflikt na linii: co chcemy jako gracze, a co, jako deweloperzy. Diablo to action-rpg, dlatego też porównywanie, kto jest silniejszy, lepszy w party etc., osłabia wrażenia z gry (? nie mamy pewności co do końcowej frazy).

01:01
29 – Czy jest wiesza szansa na customizację HUDu i mapy? „Nie”.
30 – Każda klasa ma jakiś skill, który za skuteczny atak krytyczny generuje punkty w zasobniku. Jak to będzie funkcjonować, gdy częstotliwość ataków krytycznych zostanie ograniczona? „Spokojnie, trzymamy rękę na pulsie”.

01:04
31 – PVP. Rozumiem, że chcecie się do tego przyłożyć, ale nie myśleliście, żeby wzbogacić PVP o elementy PVE? „Być może to jeden z tych elementów, który stanowi odpowiedź na pytanie, jak oddać ducha Diablo III w pojedynkach PVP, ale o tym w przyszłości”.

01:07
32 – Mało istotne pytanie o zależność myszka a pad od PS4 a umiejętność Krzyżowca.
33 – Czy dostaniemy więcej realnie działających efektów od obrażeń żywiołów? „Hmm…”. Twórcy jeszcze nad tym nie pracowali.

01.10
34 – Czy da się zdjąć limit przywołanych stworzeń i stworzyć swoistą armię minionów? „Ilość zależy od efektywności. Myślimy o tym, ale uważamy, że lepiej, by coś było lepsze, niż było tego więcej. Witch Doctor to nie to samo, co Nekromanta, mimo wszystko”. Twórcy wspomnieli też, że im więcej minionów na ekranie, tym mniej działań może podejmować sam gracz.

01.13
35 – Jest szansa na drop wyższych poziomów klejnotów, by satysfakcja z tego płynąca była porównywalna z tą dotyczącą run w Diablo 2? „Po usunięciu AH otwiera się ku temu szansa”.
36 – Historia w Diablo jest bardzo liniowa. Czy w trybie Adventure będzie więcej randomowych wydarzeń? Czy pojawią się konsekwencje podjętych przez gracza wyborów? „Nie chcemy wprowadzać rozbudowanych opcji wyboru, ale w trybie Adventure pojawi się sporo losowych wydarzeń, których wykonanie będzie swoistą opcją wyboru, będzie też pociągało za sobą możliwość wystąpienia innego zadania”.

01.16
37 – Padło pytanie, ale Josh stwierdził, że już nie ma czasu. Zatem to koniec Blizzconu dla tych, którzy są fanami wyłącznie Diablo III. Do powyższych pytań i odpowiedzi mogły zakraść się błędy wynikające z pośpiechu bądź niezrozumienia, za które z góry przepraszamy.
Dziękujemy zarazem, że byliście z nami. W tym wątku zamieścimy jeszcze film Rivida poświęcony pytaniom, później zaś podsumujemy najważniejsze rzeczy, o jakich się dowiedzieliśmy.

02.22
Najlepsze podsumowanie dzisiejszego maratonu: